Alicia Svarar!

Jag tog mig lite tid att svara på frågor jag fått i bloggen!








Fråga; hej, rätt så irrelevant osv men jag undrar bara vart du köpt ditt löshår? c:

Svar: Allt mitt löshår kommer från http://www.tajmahal.se/valkommen-c-104-1.aspx som även har en butik på Drottninggatan i STHLM.



Fråga:
hej!
vill du göra ett länkbyte med mej?
kolla in på min blogg och kika om du vill;)
fin blogg föresten!
hej!
vill du göra ett länkbyte med mej?
kolla in på min blogg och kika om du vill;)
fin blogg föresten!


Svar: Tack så mycket! Och nej, jag gör inte länkbyten alls, än så länge, då kommer nämligen alla och vill byta länkar och hela min blogg kommer enbart bestå av länkar till andra bloggar, vilket inte riktigt är påängen, haha! De enda som får "reklam" är därför de som gör tex "fan-bilder" eller något i den stilen. c:


Fråga: Önskar om du kunde lägga ner tid och svara på den här frågan.
Hur ändrar man själva "kommentar" länken som man trycker på?

Svar: Åh, önskar att jag kunde hjälpa dig men all min design är gjord av min kompis Felicia, därför har jag inte så bra koll på detta, vet bara om att det är i samma kodmall/stilmall (minns inte vilken) som du fixar resten av designen i! Försök kolla här så kan du nog få bättre svar på frågan :

http://www.designadinblogg.se/category/bloggdesign/


Fråga: Hej du är skit söt!! SNÄLLA SVARA PÅ DENNA FRÅGAN!!!!!!!!!! NÄR DU HADE ROSA HÅR HADE DU ANNORLUNDA SMINK KAN DU GÖRA EN VIDEO MED DET SMINKET. NÄR DU GÖR DET?
Jag har också gjort en fan bild här!! snälla länka min blogg! file:///C:/Users/Ewa%20Tanc/Downloads/ALICIAGMN!!!.jpg

(har fått typ 3 till liknande frågor om denna sminkning)


Svar: Tack så jättemycket! Jo det stämmer, har haft en rad olika sminkningar! Jag har en bild-serie på min gamla dator som visar hur man gör den sminkningen och när och om jag har tid skulle jag kanske kunna göra en video på detta, det blir i sånna fall efter nyår!
Såklart att du ska få en länk för bilden också men då får du gärna skicka den till min bloggmail eftersom länken inte fungerar att öppna :c
Skicka bilden till [email protected] och länka även din blogg i mailet! c:



Fråga: Är du inte orolig sen när du blir gammal att du kommer ha värsta hålet i örat? eftersom det kan typ inte läka alls om man töjer så snabbt som du ;c LÖV DIN BLOGG :D

Svar: Tack!
Nej, faktiskt inte, är inte ens säker på att det stämmer eftersom de flesta säger att de växer ihop men bara inte lika snabbt. Sen tänkter jag inte så mycket på det heller efersom jag inte direkt kommer att töja för att sen ta ut dem igen efter en vecka, haha c: Nejmen, vet inte, vi får se hur allt blir sen när jag tröttnat på töjningen! c:


Fråga: vart har du köpt töjningen?:)


Svar: Eftersom du frågade detta på inläggen om min nya tunnel jag fick av Sofia så antar jag att du menar den, haha. c:
Erhm, eftersom jag fick den i julklapp har jag inte köpt den själv och vet faktiskt inte vad affären heter, tyvärr. :c 
Men det finns liknande på diverse piercing affärer. c:



Fråga: Jag är ingen person som brukar söka hjälp hos personer jag inte känner, men just nu vet jag verkligen inte vart jag ska ta vägen och behöver råd. Du behöver givetvis inte svara på frågan, för jag vill inte lägga mina problem på andra, men det vore otroligt snällt om du faktiskt gjorde det. För just nu ser det rätt mörkt ut för mig.

I alla fall: Jag är sjukskriven pga. psykisk ohälsa och är där med inte i skolan. Och då jag väl är i skolan så har jag inte längre någon att umgås med. Jag har alltså därför ingen alls, egentligen. Jag är tillsammans med en tjej och har varit det i snart tio månader och hon är min allra bästa vän. Hon är den enda jag faktiskt umgås med, men hon mår dåligt. Riktigt dåligt. Hon skär sig, har självmordstankar och riskerar att bli inlagd. Hon berättar absolut ingenting för mig eftersom hon inte vill prata om det och "trycka ner mig med sina egna problem eftersom jag själv redan mår dåligt". Jag kan därför sitta uppe på nätterna bara för att försöka få tag på henne, läsa hennes blogg osv. för att jag är rädd att de ska ta in henne utan att jag får reda på det. Och tar de in henne på psykiatriska så har jag ingen aning om när hon kommer komma ut. Alltså verkligen ingen aning alls. Och eftersom jag inte har någon annan än henne och därmed inte kommer få tag på henne under tiden som hon är inlagd så kommer jag vara ensammast i Sverige och gå ner mig ännu mer i mig själv.
Vad ska jag göra, med tanke på att jag lever i ovissheten?
Och vad ska jag göra om hon blir inlagd och jag inte vet när hon kommer ut/jag får prata med henne igen? Jag vill inte bli ensam, jag klarar det inte.


Svar: Oj, det låter inte som du har det speciellt lätt måste jag säga. Jag är ingen expert på att lösa problem men kan försöka att komma med lite "råd" iallafall. Din flickvän verkar också ha hamnat i en riktigt jobbig situation, även om jag inte vet hela bakgrunden till det. Mitt råd till dig är att tänka på dessa saker:
Du vill hjälpa din flickvän, det förstår jag, men ibland kan man inte hjälpa människor som inte sjävla vill ha hjälp och får därför efter ett tag ge upp eller be någon annan som hon kanske lyssnar på att förklara hur det är och på så sätt hjälpa henne, du kan inte göra allt själv.
Ensam är du antagligen inte även om det känns som det pga att du inte går i skolan, du har kanske fortfarande en familj, släkt eller vänner som på något sätt bryr sig?
Även om det kan kännas enormt ensamt när hon eventuellt blir inlagd så tycker jag att du ska tänka på att hon faktiskt får hjälp, vilket är bra. Hoppas att det löser sig för dig (och även för din flickvän) tillslut, kram<3




Och en till sak som egentligen inte är en fråga men som jag ändå vill svara på:

Alltså, bara så du vet så kan man bli beroende av sömntabletter. Liksom inte kunna sova utan dem.


Svar: Nope! Mina tabletter är inte beroende-framkallande även om de är receptbelagda eftersom det nu för tiden finns en hel uppsjö av olika läkemedel, som tur är. c:



Det var allt för idag, har ni fler frågor är det bara att ställla dem!


Btw, hatar rött läppstift, haha, så obegagligt. ;C




























Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, vart har du köpt denna tröjan? http://alicialstolpe.blogg.se/2011/december/tisdag.html#comment och har du prövat linser nån gång?

2011-12-21 @ 16:54:29
Postat av: erika.

hej , vad köper du alla dina ögonfransar ?:)

2011-12-21 @ 18:11:29
Postat av: k a j j a

bra svar & rolig blogg :)

önskar du dig något speciellt i julklapp? ;)

2011-12-22 @ 23:11:31
URL: http://knaskajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0