CRAZYCATLADY

Godmorgon! Jag vaknade precis och det första jag möttes av var min kära mor som berättade att min katt hade spytt i mina converse!

Just dem conversen var rätt gamla och det gjorde faktiskt inget, MEN, jag fick mig en tankeställare. (lol?)

Som ni säkert redan vet så älskar ju jag katter och skulle kunna ha i princip hur många som helst, men idag insåg jag att det inte bara är mysigt och ha katt.
Låt mig därför presentera min PRO/con-lista, dvs fördelar och nackdelar-lista!

Fördelar;

-katter är söta och i princip det bästa sällskapet som finns om man är ledsen eller sjuk!

- katter älskar dig även om du inte alltid är vackrast och bäst. ;_;

- med en katt är du aldrig ensam!

- en katt är lite som ett levande gosedjur, hur mysigt är inte det?


Nackdelar;

- katthår. Shitloads of katthår. (speciellt på svara jeans<\3)

- det kostar både pengar och lite jobb när man har en katt. Kan vara mindre roligt att rensa kattlådan... <\3

- spyor. Katter är inte så strategiska när det kommer till spyor utan placerar dem på dem allra olämpligaste platser man kan tänka sig!


Ja, sen inkluderar ju en katt lite ansvar också eftersom det är ett liv man ska ta hand om!

När jag blir äldre kommer jag antagligen inte att ha barn (eftersom barn inte är min favoritsak här på jorden, huhu..) utan jag kommer att ha typ fyra katter istället. HAHA. Låter oså sorgligt men det är så jag vill ha det
Utvärdering : jag är crazy catlady, kommer alltid att vara det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0