Sista (lediga) dagen....

Godmorgon! Eller, ja, morgon och morgon, är väll mest bara morgon för mig eftersom jag inte lyckats vända tillbaka dygnet ännu. Suck. ;c
Känner dock att det finns en liten tröst, av att dömma på alla facebook-statusar (om sömn) så är jag långt ifrån ensam om min skeva dygns-rytm! Med andra ord, jag kommer inte vara den enda som känner sig som en zombie imorgon! :D

En annan tröst till er som börjar skolan, eller som redan börjat;

Lovet har gått jätte-snabbt och tänk då bara hur snabbt denna termin kommer gå? c:
vårterminen är alltid skönare och med fler lov än vad höst-terminen är! Dock kommer jag ha alla nationella-prov... så, ja. :c
Men ändå! Snart är det sommar och sommarlov igen, wiihooo! (är snö ute nu och skolan börjar imorgon, haha, känns ju bra... :c )
Det är den sista terminen jag går i min nuvarande klass, dramaklassen i gubbängsskolan. Kommer gråta floder på skolavslutningen så det är med lite vemod som jag ser fram emot sommarlovet. Sen blir det gymnasiet! Är grymt taggad inför det och vet i princip vad jag ska välja, vad jag vill uppnå och vad jag vill få ut av det. 
Det blir någon form av foto-inriktning och med inslag av svenska eftersom jag älskar att skriva. c:

Får ofta massor av beröm för mitt bildseende och kompocition (stavas?) i mina bilder, trots att jag aldrig läst foto i teorin utan HELT testat mig fram! Kan stolt säga att jag aldrig läst en foto-tidning i hela mitt liv! 
De som gett mig beröm är inte bara mina föräldrar eller vänner utan fotografer och andra som inom bland annat reklam (och andra medier) under en längre tid har jobbat med bild! Kul! :3

Oj. nu blev det ett långt inlägg om gymnasiumet! Var ju inte riktigt meningen. Men jaja! Snart kommer Nitz över och vi ska spela större delan av dagen. c:
Slänger in lite av mina gamla fotografier mest för att ni ska få se exempel! (har fler, nyare bilder som jag inte laddar upp och ett flertal som bara finns på min instagram eftersom de är tagna med min mobil... men jag tycker det är roligt att fota med den eftersom det blir en utmaning!)


Alla bilder är tagna av mig med min nikon d60! Ingen aning om slutar-tiden eller ison osv på någon av dem eftersom jag inte ens vet vad sånt är, HAHA. 
Har mitt standard 18-55mm objektiv och inget stativ! På den sista bilden har jag ställt kameran på en trave böcker. c:
Bilderna är redigerade i photoshop och på http://www.picnik.com/
Känns tråkigt att inte kunna visa mina nyare och bättre bilder som jag tog i bland annat somras, men de ligger på min gamla dator som jag inte vill kicka igång innan jag har en extern hårdisk att ladda över bilderna på, eller ett usb! laddar upp lite fler bilder när jag startar den. c:





Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur tog du bilden där du hade rosa-blont hår, som är uppifrån? har försökt lista ut det hur länge som helst nu ;__;

2012-01-09 @ 13:40:03
URL: http://jjohannaa.blogspot.com
Postat av: Anonym

skulle rekommendera MediaGymnasiet med inriktning foto, världens bästa skola :)

2012-01-09 @ 13:48:44
Postat av: Sam ~ *

Hoppas du kommer fram till något bra med gymnasiet. c:

Fina bilder med. :3

2012-01-10 @ 01:41:23
URL: http://samspooky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0