Nöjd

Hej.

Tänkte bara berätta att gruppen om Marvin nu är borta.
Jag valde att ta itu med saken, eftersom jag inte vill se Marvin ledsen.
Skrev till skaparen och bad henne ringa mig så vi kunde prata om det och till min stora förvåning ringde hon faktiskt.
Vi pratade ett bra tag och jag förklarade att Marvin tar åt sig även om han säger att han inte gör det. JAg förklarade också att han inte alls "dumpade henne för hennes hårfärg" utan hur det faktiskt var.

Hon förstod och berättade sen hur hon hade fått höra det hela, vilket var helt fel. Hon gjorde gruppen för att göra hennes kompis glad och jag försökte förstå hur hon menade. Kunde se det hela ur hennes synvinkel och sa även det men att det är skillnad på att ogilla någon och att driva det så långt som hon gjort.

Hon förstod även hon och bevisade att hon var mogen, hon bad som ursäkt, erkände att det var dumt gjort och tog bort gruppen.

Känns bra att kunna hjälpa någon man bryr sig om.
Ville bara att ni skulle veta att jag lyckades få slut på det hela och att det inte längre är ett problem.

Ni kanske tycker att jag överreagerar, men jag har själv blivit utsatt för skitsnack och mobbning, därför har jag nolltolerans mot det. Jag är inte heller någon som säger "finns" och sen inte gör något utan ger mig inte förens jag löst det.

Hoppas det känns bättre nu Marvin, glöm inte att jag alltid finns. Du är en av mina bästa vänner och jag bryr mig, på riktigt. <3


Och till alla ni andra, mina vänner och mina läsare, har ni liknande problem finns jag som stöd och kan lyssna, även om det kan vara svårt för mig att helt lösa det.
Jag vill verkligen inte att någon ska behöva gå igenom det jag och så många andra tvingats gå igenom, det kan få allvarligare konsekvenser än man tror. 

Ni som blir eller blivit mobbade eller retade, glöm aldrig att ni inte är ensamma.

Kram och god natt. <3

Kommentarer
Postat av: MermaidMe@DV

Du har hjälpt mig massor, och det uppskattar jag! Tack Alicia, du är underbar!

Måste träffa dig irl nån gång, så jag kan säga tack på riktigt <3

2011-11-19 @ 03:30:25
Postat av: Tova

Fan vad underbar du är. Grymt starkt av dig att faktiskt ta det via telefon.

2011-11-19 @ 20:08:06
URL: http://yoghurtlover.deviantart.com
Postat av: Sam ~ *

Jobbigt när folk ska hålla på så, men du är bra som tar tag i det och hjälper honom. <3

2011-11-20 @ 18:56:19
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: Sara Linn

Hej, jag blir mobbad..

jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Nästan alla på hela min skola mobbar mig, iaf 6:orna (som jag går i) till 9:an.. Dem kallar mig alltid ful & tjock och säger elaka saker, det har varit så i 4 år nu.. och ingen lärare gör nått åt det, jag har försökt säga till.

Jag tycker det är så komplicerat för alla mina vänner tycker jag är söt osv och tycker inte att jag är tjock men dem som jag inte ens känner, hatar mig.

Jag har alltid varit mig själv o inte följt modet, jag kom med regnbågs knä byxor, shorts o rött hår till skolan och alla reagerade jätte snabbt förutom mina vänner som tyckte det var coolt.

sen slutade jag med att ha den klädstilen för jag ville inte bli mobbad, nu har jag färgat det blondt och försöker vara normal..

jag vet inte vad jag ska göra..

hjälp.

2011-11-23 @ 19:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0