Alicia Svarar!

Heej! c:
Sitter här i köket med ett berg av läxor som måste göras innan dagen är slut! Kul! 
Har teknikarbetet som ska bli klart, helst idag, två matteläxor och även 12 sidor om optik! FEST ELLER? ;)
Haha, nejmen ska hinna fixa middag, duscha och ta en promenad också. :c
Har iallafall något att se fram emot! Imorgon kommer Nitz hit och är med mig eftersom vi då firar 3 månader tillsammans! Nice!

Sjukt hur snabbt tiden har gått, verkligen. :c
Vi gör dock ingen big deal av det men vill ändå hinna ses liksom. c:
Drar in till stan efter skolan och köper en till töjning, antingen 4 eller 3 mm, vi får se. c:
Egentligen skulle jag köpa en 2 mm eftersom min 2 mm "tunnel" inte riktigt ville sitta ordentligt rätt igenom, svårt att förklara. :c Men idag så fixade jag den, så det behövs inte! c:

Tänkte hinna svara på mina frågor innan jag börjar plugga dock, så här kommer de! (med min fina tacky text...)

Fråga:      Tack du rädda min dag. c': Har försökt länge med att få min lugg så..
Men.. kan du kanske visa närmare hur du gör den?
Alltså med benan osv?

Du är sötast. :'3

Svar: Haha! Vad gullig du är och tack för komplimangen! c:
Jag har lite svårt att visa hur jaf gör exakt eftersom min bena är väldigt rörig och jag inte egentligen tänker på hur den är, men funderar på att skaffa ett eget account på youtube eller videofy... då kan jag absolut göra en sån video! c:


Fråga: hej vet du hur man beställer från drop dead? vet inte hur man gör efter som man ska betala med dollar.. om du vet berätta gärna från ditt största fan! :3


Svar: Hej! Ja, det är såhär, när du (eller någon annan) betalar med kort på deras hemsida vid beställningen så kommer dina svenska kronor på kortet direkt att automatiskt räknas över till dollar/pund. Du behöver därför inte oroa dig för att du först måste växla in de till rätt valuta, det är med andra okej att betala med svenska pengar via kort. c:
Kan vara lite små-krångligt men då rekomenderar jag dig att fråga dina föräldrar eller att kolla runt på Drop Deads hemsida för mer Info! c: Hoppas du förstår hur jag menar!



Fråga: Hej, jag blir mobbad..
jag vet inte vad jag ska göra åt det.
Nästan alla på hela min skola mobbar mig, iaf 6:orna (som jag går i) till 9:an.. Dem kallar mig alltid ful & tjock och säger elaka saker, det har varit så i 4 år nu.. och ingen lärare gör nått åt det, jag har försökt säga till.
Jag tycker det är så komplicerat för alla mina vänner tycker jag är söt osv och tycker inte att jag är tjock men dem som jag inte ens känner, hatar mig.
Jag har alltid varit mig själv o inte följt modet, jag kom med regnbågs knä byxor, shorts o rött hår till skolan och alla reagerade jätte snabbt förutom mina vänner som tyckte det var coolt.
sen slutade jag med att ha den klädstilen för jag ville inte bli mobbad, nu har jag färgat det blondt och försöker vara normal..
jag vet inte vad jag ska göra..
hjälp.

Svar: Jag tycker såklart att det är hemskt att läsa detta eftersom ingen ska behöva stå ut med att behandlas så som du beskriver det. Jag vet att det kan kännas enormt svårt att prata med tex sina föräldrar om sin situation i skolan, när man blir utsatt så som du blir men jag tycker ändå att du borde berätta för någon. Du kanske inte känner att du vill prata med dina föräldrar om det men försök då istället att prata med någon annan vuxen du litar på, det kan vara vem som helst i princip, en släkting, en lärare på din skola eller rent av en kompis föräldrar.
Det brukar ofta vara så att det är lättare för vuxna att kontakta skolledningen och lägga ansvaret på dem, för det är faktiskt den som styr din skola som ska se till att alla eleverna mår bra och blir rättvist behandlade.

För att du själv inte ska må lika dåligt av detta tycker jag att du ska föröka ställa dig själv frågan, vem är det som är den fega och osäkra? Antagligen är de dem som mobbar dig eftersom de vill "bevisa" att de är bättre än dig, de vill bara ha bekräftelse. Och en av de viktigaste sakerna, ta inte åt dig även om det är svårt att inte göra det, fortsätt vara som du vill, vad spelar det för roll vad de andra tycker? Det är bara du som kan bestämma hur du själv väljer att klä dig! Glöm inte det! Hoppas att det blir bättre för dig. <3

Fråga: Hej Alicia! (skriver Fröken Random som om hon kände dig...)
Får jag vara lite jobbig och be dig lägga ut receptet till era cupcakes? Ser så sjukt goda ut! :)

Svar: Klart du får vara jobbig! Haha, nejmen såklart att jag ska posta det receptet! Har bara glömt det. c:
Gör det i helgen när jag är hos Nitz (där receptboken finns)! :D


Okej, det var allt, eller ja, alla frågor jag fått den senaste veckan. c:

Har ni fler frågor så är det bara att kommentera så svarar jag så fort jag har tid! 

Nu ska jag plugga!





Tack du rädda min dag. c': Har försökt länge med att få min lugg så..
Men.. kan du kanske visa närmare hur du gör den?
Alltså med benan osv?
Du är sötast. :'3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att du svarade.

det betyder mycket att du ens bryr dig.

tack för alla råd.

Jag ska försöka bli starkare.

Jag fick ett stort leende på läpparna när jag såg att du hade svarat.

Tack <3

2011-11-29 @ 17:50:05
Postat av: Anonym

Hej Alicia :D

Jag ville bara säga att du är sjukt cool ;3 Men jag har lite samma stil som du, fast kanske inte lika mycket smink och färgat hår, fasst jag önskar att jag kunde (jag är tolv ;P ) men när tycker du att man borde börja färga håret i alla möjliga färger och sminka sig så snyggt och coolt som du? :) Glad för svar nästa gång du gör ett sånt här inlägg ;3

2011-11-29 @ 18:35:38
Postat av: Anonym chey som beundrar dig hahhaha värsta rimmet :)

Hej ja skulle vilja fråga ifall du skulle kunna lägga ut en video på hur du sminkar dig, skulle bli enormt tacksam för du e sp sjukt söt ;$ <3

2011-11-29 @ 22:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0