SOPA

Herregud.

Den Amerikanska regeringen vill stänga ner och blocka alla sidor som innehåller torrenter eller innehåller material som du själv inte äger, tex en låt. Det räcker med att låten ligger på i bakgrunden för att hela sidan ska blockas.
Om detta går igenom så kommer hela internet att förändras och i princip alla sidor kommer att förstöras, bara pga detta.

Jag har alltid varit emot olaglig nerladdning och detta är vad det har lett till. Eftersom nerladdningen har spårat ur helt så är detta Usa's regerings sätt att stoppa det hela. Genom att föstöra hela internet.
Jag tror att det är bra att stoppa nerladdningen eftersom de som jobbar med media måste få sin lön men jag tror absolut inte att detta är det rätta sättet. Tex hade alla bara betalt sin del hade inte alla behövt betala lika mycket när man köper en film, eftersom efterfrågan minskar tvingas filmbolagen höja sina priser på de få filmer som faktiskt säljs. Suck.

Om man kallar sig själv tex gamer anser jag att man ska stödja de som gör det möjligt för dig som gamer att spela, att inse att om man vill kunna ha tillgång till vissa saker får man även betala för det.

Jag är emot SOPA, jag är för en enklare och effektivare lösning där alla kan ta ställning och betala, så internet kan fortsätta vara fritt och öppet, inte censurerat och kontrollerat av några som säkert inte ens själva använder internet.


Inte många vet om detta men om ca en månad så kommer detta antagligen att gå igenom. Jag tror ändå inte att detta kommer att fungera eftersom det nästan alltid är någon som är lite smartare, lite bättre och lyckas fixa det ändå.

Det kan vi i allafall hoppas!

Video som förklarar "SOPA":






Fler videos som förklarar detta finns såklart på youtube, ÄN SÅ LÄNGE. ;PPPpPPPPpppPPPPPppPpppP

Haha, skämt o sido, om du precis som jag inte vill att sidor som tex blogg.se eller facebook stängs ner, gå in och gilla denna sida:

http://www.facebook.com/AntiSOPA


Finns en namninsamling som ska stoppa detta om den får tillräckligt många underskrifter, tyvärr går det bara att skriva på denna om man bor i Usa. :c 


Nu ska jag och Nitz snart sova, blir en lång dag imorgon!








Kommentarer
Postat av: sara

ska usa styra över hela världen och stänga ner svenska/whateveriska sidor också? x-x -blond_sara_98-

2011-12-18 @ 22:34:24
URL: http://tiger.devote.se
Postat av: Sam ~ *

Men uh. D:

2011-12-18 @ 23:23:01
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: Zuzanna

Hej du är skit söt!! SNÄLLA SVARA PÅ DENNA FRÅGAN!!!!!!!!!! NÄR DU HADE ROSA HÅR HADE DU ANNORLUNDA SMINK KAN DU GÖRA EN VIDEO MED DET SMINKET. NÄR DU GÖR DET?

Jag har också gjort en fan bild här!! snälla länka min blogg! file:///C:/Users/Ewa%20Tanc/Downloads/ALICIAGMN!!!.jpg

2011-12-19 @ 04:48:39
URL: http://zuzisugarrainbow.blogg.se/
Postat av: Sarah :3

Dom har försökt få igenom det här tre år tidigare.. Det har aldrig gått igenom >>

2011-12-19 @ 12:27:46
Postat av: Frida

Önskar om du kunde lägga ner tid och svara på den här frågan.

Hur ändrar man själva "kommentar" länken som man trycker på?

2011-12-19 @ 15:57:07
URL: http://bortomsannningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0