För att förklara ett par saker...

Hej, skriver detta inlägg för att räta ut ett par frågetecken som uppstod igår på Facebook.

Jag skrev en status om att jag tycker att det är roligt att kunna inspirera andra människor men att jag tycker det blir lite creepy när de gör i princip ALLT exakt som jag gör. 
Uppenbarligen var det någon som kände sig träffad och blev upprörd, pga kommentarerna på inlägget som var rätt, ja, hur ska man säga... ömh, "elaka"? 
Fick många klagomål över detta från diverse personer och jag kan föstå att de inte tyckte om det som skrevs eftersom jag själv tyckte det var lite väl grovt och mot en person.

Det som störde mig var att alla var emot mig med anklagelser om att jag skulle mobba någon och snacka skit osv. Inget av detta är sant. Det jag skrev var inte riktat mot någon person utan jag pratade rent generellt om "fenomenet" att kort sagt göra allt som andra gör och jag konstaterade bara det att JAG tycker sånt beteende är "creepy". 
Det står jag för och kan ta ansvar för, eftersom det är min åsikt, men jag vill att ni förstår att jag inte kan ansvara för vad mina vänner skriver eller tycker eftersom det är deras åsikter och inte mina. Det mina vänner spekulerar i är inte något som jag påverkat.
Inte heller har jag kallat personen som tog åt sig "falsk" som personen påstod.

Att anklaga mig för att mobba någon var det mest skrattretande jag hört. Jag tror att alla som vet vem jag är också vet att jag verkligen inte är den som vill såra andra, speciellt inte någon jag inte ens känner och att jag är 100% emot mobbning, eftersom jag själv blivit utsatt för det.

Ville bara att ni skulle förstå det och att detta inte kommer att förändra er syn på mig eftersom jag varken hänger ut någon, retar någon eller snackar skit. Ville också be om ursäk om någon kände sig träffad av det jag skrev även om det inte var det som var tanken med statusen.

Detta är det sista jag har att säga om hela incidenten och det är därför ingen idee att älta den och eftersom jag hellre lägger ner min tid på annat än att behöva "försvara" mig mot saker som inte stämmer.






Kommentarer
Postat av: Nitz

Bra sagt älskling <3

2011-12-01 @ 17:45:30
Postat av: Kalaspuffen

Hej! asså, jag tycker detta var bra skrivet och jag förstår dig när du säger att det är ''creepy'' och allt sånt, bläigt.



Men ja, till saken, du skrev att du var emot mobbning, då undrar jag om du kaaanske har lust att gilla (om det inte redan gör det, vad vet jag o.o) min kompis förening på facebook som är emot mobbning? den heter levande plåster och just nu jobbar vi med ett stort event 2013 som ska försöka stoppa mobbningen helt.



Men ja, vi heter Levande plåster, bara att söka och gilla :*



Förövrigt är du en mycket fin person, måste bara säga det, haha, keep up the good work :3

Postat av: Athina

Bra sagt Ali c:

Dessutom skrev jag till tjejen att jag är ganska säker på att hon hade reagerat likadant (Well, förmodligen värre ärligt talat, med tanke på hur jag har märkt att hon beter sig), om det hänt henne. Dessutom tycker iallafall JAG att tanken av att hon förnekar det hela gör det lite löjligt. Hon är verkligen lik dig. Och det är ju jobbigt för dig, borde hon väl förstå. Hon kan inte bara se det ur hennes synvinkel.



Alicia, du är grym. Just sayin c:

2011-12-01 @ 21:17:02
URL: http://busshallplats.blogg.se/
Postat av: Sam ~ *

Ibland undrar man vad folk håller på med. :c

2011-12-03 @ 19:39:55
URL: http://samspooky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0