Alicia Svarar!

Tänkte svara på lite frågor!





frågor:
En übermysig filt, ny hårborste mm c:
Var kommer t-shirten ifrån? :3
Svar: den kommer från märket cupcake-cult men jag vet inte vart den finns att köpa. :c
fråga (om tshirten jag fick i julklapp):
En übermysig filt, ny hårborste mm c:

Var kommer t-shirten ifrån? :3
Svar: den kommer från märket cupcake-cult men jag vet inte vart den finns att köpa. :c


Fråga: VAR KÖPTE DU SKITTLES????????


Svar: haha! verkar som om du älskar Skittles lika mycket som jag gör. ;)
Köpte dem på the english shop här i Stockholm!



Fråga: Heej Alicia! ( jag låter ju som om jag känner dig :/ )
Jag har aldrig haft några problem med min kropp innan, alltid trivts. Men för någon dag sen vet jag inte varför men jag började tänka på min kropp väldigt mycket, hur tjocka mina lår var och hur fet min mage är. Jag är 13 år och är 175 cm lång och väger 55kg. jag vill väga mindre och undrar om jag är ensam om att väga såhär mycket. Du är en av mina förebilder och jag skulle må mycket bättre om jag skulle kunna få råd av dig. Tycker du att jag verkar tjock beroende på min vikt och längd. Eller väger dom flesta lika mycket?
Jag vet att du kanske inte har svar på alla mina frågor, men om du har det skulle jag bli jätte glad över ett svar i bloggen.

Svar: Hej! First of, tack så mycket för att du läser min blogg, supergulligt att du ser mig som din förebild också, det värmer! Jo, nu till mitt svar, jag tycker INTE att det låter som om du är "tjock" pga din vikt.
Jag vet inte om det stämmer men är du bara 13 år och redan 175cm kan det hända att du är längre än många andra tjejer i din ålder, därför är det inte heller konstigt om din vikt inte är den samma som dina kompisars, eftersom de kanske inte är lika långa som du är! Jag är själv längre än de flesta andra, eller ja, har varit, rättare sagt, och har därför vägt liiite mer än de andra som är i min ålder, eftersom extra centimeter på höjden såklart resulterar i att man naturligt väger lite mer. c:
Det du berättar om att du börjat bli missnöjd med hur din kropp är vet jag inte varför du plötsligt tycker men jag är nästan helt säker på att det bara är onödigt. c: Har du tidigare varit nöjd med din kropp tycker jag att du ska fortsätta med det och inte jämföra dig med andra suuupersmala tjejer på tex tv eller internet eftersom (de allra flesta) av dem ofta väger för lite eller är redigerade. :c
Det gör inget om man har lite kött på benen, det betyder absolut inte att man är "tjock"! 


Jämför dig inte med detta:






Utan med någon snarare detta:







Personligen tycker jag att Marilyn Monroe har en jättefin kropp, kvinnlig och kurvig, dessutom ser hon väldigt hälsosam och fiskt ut i mina ögon! Många som är underviktiga ser mer ut som pojkar eller ser sjuka ut, enligt mig, därför tror jag (inte bara pga hur det ser ut utan också ur hälsosynpunkt) att det snarare är bättre med lite "för mycket" fett än "för lite"!

Vet inte om detta hjälper men hoppas det! Försök vara nöjd med hur du är, även om det kan kännas svårt!



Nu ska jag snart sova!


En bild på mig och min fina enhörning;
















Kommentarer
Postat av: Anonym

Fuck, hann inte ställa min fråga som jag undrar över, men aja när du har tid skulle det vara jättesnällt om du kunde svara c: jag undrar var du köper dina töjningar? Har du nåt tips på "hur" man kan töja så att det är enkelt? Kram <3

2011-12-27 @ 01:11:32
Postat av: Fan varför?!

Nu mår jag dåligare! Jag är 12 år 165 cm och väger runt 64kg.

Jag ser inte sp tjock ut mer än låren. Jag har aldrig varit nöjd med min kropp. Min kompis som väger 71 och är lika lång som mig är smal och ingen "klagar" på att hon ser mullig ut, utan det är jag som utsätts av att bli kallad mullbarn.

2011-12-27 @ 01:45:47
Postat av: Emma mattsson!

Hej! på tal om tjejen som tycker att hon e "tjock". Nu känner jag mig ju värre. Jag har alltid hatat min kropp men inte tyckt att jag varit precis jättejättefet eller så. men jag är 170 och väger ca 62 :c

2011-12-27 @ 01:46:38
Postat av: Mimmi

Alicia, jag bara undrar (har säkert ställt frågan förut och såg nu att fler har frågat, men frågar ändå...) var köper du dina töjningar? Jag har letat jättelänge efter ett ställa där man kan köpa töjningar på och vill inte beställa från internet :c



Och sen vill jag bara tillägga till alla som går runt och tänker massa negativa tankar om sin vikt; gör inte det! Som Alicia säger, jämför er inte med det som inte är hälsosamt! Anorexia blir allt vanligare på grund av pressen från media och så, men det är ingen lek. Det är en sjukdom som förstör stark vänskap och till och med dödar. Jag var inte långt ifrån att dö pga anorexi, och det är ingenting jag är stolt över men det är så det är. Och sen var den nära att ta död på en av mina närmaste vänner. Så snälla, försök vara nöjda som ni är! :c

2011-12-27 @ 11:15:56
URL: http://djupvatten.blogg.se/
Postat av: Manda

Jag drömde om dig inatt!

drömde om att du hade på dig klänning och att din pojkvän bara sett dig i byxor tidigare, så när han såg dig blev han helt stum. Kanske en minut senare så sa han nåt i stil med "ÅH SÅ VACKER DU ÄR" osv. xd♥

2011-12-27 @ 16:34:27
URL: http://mandaskellington.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej superüber alicia! :D

Jag har målat av dig för att du bara är bäst :D

Bilden är dock inte seriös eftersom du är tecknad, men hoppas du gillar den och lägg märke till monster'n, bacon tandkrämen och ds:et mm. i bakgrunden :D !!



http://camerabrain.blogg.se/2011/december/alicia-l-stolpe.html

2011-12-27 @ 17:38:35
URL: http://camerabrain.blogg.se/
Postat av: Anonym

Till tjejen som tycker du är tjock.. Jag är 159 cm ungefär och väger 50 kg och har aldrig tänkt på min vikt speciellt mycket sen förra året då mina släktingar började kalla mig fet (jag vägde då 65 kg). Jag blev väldigt snabbt deprimerad vilket fick mig att äta mer. Men sen en dag så bestämde jag mig själv för att gå ner i vikt och har ända sen dess gått ner 15 kg. Inte genom träning, utan genom att svälta mig själv vissa dagar. Jag mår inte bra nu, fastän släkten slutat kalla mig fet utan nu för tiden kallar mig fin och sånt så mår jag inte bra. Jag känner mig inte hungrig längre.. och jag vet att detta kan leda till en ätstörning. Så du som kallar dig fet, först och främst blev jag ledsen av att läsa det du skriver, för jag blev nyss så mycket fetare fast än jag gått ner 15 kg (alltså du är ju 175 cm lång och väger 55 kg). Men gör inte som mig. Var stolt över dig själv och låt ingen köra över dig. Du ska inte se dig som fet. Kanske inte jag ska säga det för att jag svälter mig själv coh ser mig själv som fet men av att läsa det du skriver att du är 175 cm lång och bara väger 55 kg så är det inte att vara tjock.

2011-12-27 @ 19:41:30
Postat av: Sam ~ *

Vilken söt bild. <3

2011-12-29 @ 00:19:43
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: Nutella monstret

Hej licia, Du jag bara undrar vilket paint program du använder på din mac. Allt bara fukkar när jag ska ladda ner ;_;

2011-12-29 @ 17:20:02
URL: http://sockie.devote.se
Postat av: Anonym

Marilyn Monroé gick upp och ned i vikt hela tiden, ibland kunde hon gå upp 15 kg och gå ned igen. Hon såg inte ut sådär hela tiden.

2012-01-22 @ 01:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0